Sklep internetowy ze sprzętem sportowym www.klubfitness.pl

Rowery treningowe do ćwiczeń cardio - poradnik

WYBIERZ WŁAŚCIWY ROWER TRENINGOWY

 

Podstawowe informacje

Rower treningowy jest urządzeniem fitness przeznaczonym dla tych, którzy chcą poprawić swoją kondycję i sprawność fizyczną poprzez regularne ćwiczenia w domu lub profesjonalnym klubie. Sprzęt sportowy - rower treningowy jest wszechstronnym i uniwersalnym przyrządem treningowym, z którego będą mogli korzystać wszyscy użytkownicy, bez względu na wiek i poziom wytrenowania.
Ćwiczenie na rowerze stacjonarnym odzwierciedla niemalże w 100% zalety jazdy na tradycyjnym rowerze. Wysokie wymagania jakie stawiali użytkownicy przed rowerami stacjonarnymi przyczyniły się do powstanie różnych odmian, które znalazły swoje zastosowanie w konkretnych rozwiązaniach.
Rowery stacjonarne dzielimy na: rowery pionowe, rowery poziome, rowery spinningowe, rowery wodne. Wszystkie wymienione rodzaje rowerów niezmiennie służą do symulacji jazdy na rowerze i są pochodną tradycyjnego rozwiązania.
Zaczynając przygodę z treningiem na rowerze stacjonarnym, ważne jest, aby wcześniej ustalić cel jaki chce się uzyskać po zakończonym treningu.
Zdefiniuj możliwości i umiejętności treningowe, określ oczekiwane efekty po zakończonym treningu, zaplanuj przebieg jednostkowych treningów w całym okresie treningowym. Prowadź dokładną analizę zebranych informacji i wybierz odpowiedni rodzaj sprzętu jaki będzie dla Ciebie odpowiedni.

3 rodzaje rowerów dla 3 różnych zastosowań

Kondycja, rahabilitacja lub fitness

Oczekiewania: ogólna poprawa kondycji, wzmocnienie serca i układu krążenia, rehabilitacja, rekreacyjny trening ukierunkowany na spadek wagi.

Wybór rowerka: zwróć uwagę na komfort prowadzonego treningu, który powinien być przede wszystkim przyjemnością. Wybierz rower poziomy, który jest najwygodniejszym urządzeniem z grupy rowerów stacjonarnych. Możliwość odciążenia pleców poprzez komfortowe ułożenie ich na oparciu siedziska, będzie najlepszym z możliwych rozwiązań.

Intensywność, wytrzymałość

Oczekiewania: czas jednostkowego treningu wyniesie minimum 30 minut, ćwiczenie z częstą zmianą obciążenia, ćwiczenia z dużymi wartościami obciążeń, możliwość dynamicznej zmiana pozycji wynikającej ze zmiany parametrów treningu.
 
Wybór rowerka: oczekując od sprzętu dużej uniwersalności i możliwości adaptacji różnych pozycji na sprzęcie, które powinny zagwarantować odpowiedni poziom komfortu i nie ograniczałyby dostępu do konsoli komputera, najlepszym rozwiązaniem będzie rower pionowy (bez oparcia).

Wydajność, osiągi

Oczekiwania: trening wytrzymałościowy, symulacja sprintu kolarskiego, intensywne ćwiczenia siłowe, możliwość użycia profesjonalnych zapięć SPD.
 
Wybór rowerka: wymagania dotyczące możliwości prowadzenia typowego treningu siłowego spełnią rowery z grupy spinningowych. Specyficzna konstrukcja i zupełnie odmienne wyposażenie niż w rowerach poziomych i pionowych, dają spinningom ogromną przewagę i tylko ten typ pozwoli uwolnić maksymalną moc z jazdy na rowerze.

 
Właściwy wybór - Rower stacjonarny treningowy poziomy Właściwy wybór - Rower stacjonarny treningowy pionowy Właściwy wybór - Rower stacjonarny treningowy spinningowy

 


ROWER TRENINGOWY POZIOMY

Oferuje dużo większy poziom komfortu niż rower pionowy dzięki zastosowaniu dużego siedziska z równie dużym oparciem pod plecy. Taka konstrukcja siedziska jest niczym wygodny fotel, który pozwala na odprężenie się i zrelaksowanie. Ten rower jest zalecany dla osób, które poszukują stabilności i komfortu dla swoich ćwiczeń sercowo-naczyniowych.

Rower treningowy poziomy jest idealny rozwiązaniem w sytuacji kiedy chcemy:
  • Poprawić krążenia krwi: zajmowana pozycja przez ćwiczącego, gdzie nogi oparte na pedałach i są uniesione w górę, znacząco ułatwia powrót krwi z kończyn dolnych.
  • Rehabilitacja: Ten rodzaj roweru jest zalecany dla osób, które mają problemy z poruszaniem się. Dużą popularnością cieszą się rowery poziome wśród seniorów.
  • Poprawić sylwetkę i budowę ciała.

Pracujące mięśnie

Trening na rowerze poziomym jest przede wszystkim bezpieczny i angażuje do pracy głównie mięśnie kończyn dolnych.
 
Trening na rowerze poziomym uaktywnia następujące grupy mięśni i części ciała:
 
łydki
pośladki
uda
serce
brzuch
biodra
ramiona
klatka piersiowa

Porady treningowe

Czas trwania i częstotliwość treningów zależy od poziomu wytrenowania i założonych celów.

Organizm osoby, o małym stopniu wytrenowania, aktywuje proces spalnia tłuszczu mniej więcej po 20 - 30 minutach prowadzonego treningu. W innym tempie zaczyna reagować na wysiłek organizm osoby o wysokim stopniu wytrenowania, gdzie spalanie tłuszczu rozpoczyna się po 10 minutach. Mając na uwadze te dane, konieczne jest, żeby jednorazowy trening prowadzony był przez minimum 30 minut z częstotliwością nie mniejszą niż 3 razy w tygodniu.


ROWER TRENINGOWY PIONOWY


Rower jest przeznaczony dla ludzi, którzy nie zawsze mają czas na podjęcie regularnej aktywności fizycznej. Dostępny jest dla wszystkich, którzy szukają sportowych wrażeń w treningu w warunkach domowych lub profesjonalnego klubu. Rower treningowy stacjonarny znakomicie naśladuje tradycyjny rower.

Rower treningowy pionowy jest idealny rozwiązaniem w sytuacji kiedy chcemy:
  • Poprawić kondycję: jest to sprzęt, który pozwala początkującym szybko znaleźć kondycję i poczucie dobrego samopoczucia.
  • Schudnąć: w towarzystwie odpowiedniej diety, pomaga spalić tłuszcz i udoskonalić swoją sylwetkę.
  • Wzmocnić się fizyczne: w naturalny sposób wzmacnia i kształtuje mięśnie gładkie, eliminuje ryzyko uszkodzenia stawów i poprawia wytrzymałość układu sercowo-naczyniowego.

Pracujące mięśnie

Trening na rowerze pionowym jest przede wszystkim bezpiecznym dla stawów i angażuje do pracy prawie wszystkie mięśnie ciała, od stóp do głów. Źródłem energii przy ćwiczeniu na rowerze pionowym są głównie mięśnie kończyn dolnych.
 
Trening na rowerze pionowym uaktywnia następujące grupy mięśni i części ciała:
 
łydki
pośladki
uda
serce

biodra
ramiona


Porady treningowe

Jeśli twoim celem treningowym jest budowanie masy mięśniowej lub pozbycie się zbędnych kilogramów, konieczne jest prowadzenie regularnego trening z częstotliwością minimum trzech jednorazowych treningów tygodniowo, po 20 minut. Koniecznie pamiętaj o odpoczynku, który jest niezbędny dla zachowania właściwej równowagi pomiędzy wysiłkiem a regeneracją.
 
 
 
Dla utrzymania formy fizycznej i kondycji, na właściwym poziomie, zalecany jest trening co najmniej raz w tygodniu przez 45 minut.

cofnij


ROWER TRENINGOWY SPINNINGOWY


Ten typ roweru jest najczęściej używany przez półprofesjonalnych sportowców i zawodowców, ale coraz częściej jest elementem zainteresowania amatorów sportów rowerowych. Rower spinningowy może być alternatywą dla rowerów pionowych w sytuacji, gdy użytkownik korzysta za sprzętu więcej niż 3 razy tygodniowo.


Rower treningowy pionowy jest idealny rozwiązaniem w sytuacji kiedy chcemy:
  • Korzystać intensywnie ze sprzętu z ukierunkowaniem na trening siłowy, wytrzymałościowy. Równolegle z tym treningiem wzmacniany jest układ sercowo-naczyniowy oraz płuca.
  • Zaangażować do ćwiczenia maksymalną dostępną moc pochodzącą z kończyn dolnych, jaką dysponuje ćwiczący.
  • Zwiększyć odporność na zmęczenie i zmniejszyć ryzyko chorób sercowo-naczyniowych.
  • Wzmocnić dolną część ciała
Pracujące mięśnie
 
Trening na rowerze pionowym angażuje do pracy wszystkie mięśnie kończyn dolnych. Źródłem energii przy ćwiczeniu na rowerze spinningowym są głównie mięśnie kończyn dolnych.
 
Trening na rowerze pspinningowym uaktywnia następujące grupy mięśni i części ciała:
 
łydki
pośladki
uda
serce

biodra
ramiona


Porady treningowe
 
Przeprowadzenie jednorazowego treningu na rowerze spin, dla sporej części osób o niskim poziomie wytrenowania, jest czynnością wręcz niewykonalną. Zaczynając trening na rowerze spinningowym należy mieć pełną świadomość przed jakim wyzwaniem i obciążeniem fizycznym, dla organizmu, staje początkująca osoba. Rozpocznij trening z umiarkowaną intensywnością; jeden trening tygodniowo. Zaawansowany i wytrenowany organizm znacznie lepiej poradzi sobie z treningiem na rowerze spinningowym.
Ćwiczenia na rowerze spinningowym wymagają solidnej kondycji, dlatego ważne jest, żeby realnie oszczacować swoje możliwości i dostosować do nich częstotliwośc prowadzonych ćwiczeń. Optymalną częstotliwością jest trening trzy razy w tygodniu.
 

NAJWAŻNIEJSZE HASŁA I TERMINOLOGIA ZWIĄZANA Z ROWERAMI

 

 

 

 
 Najważniejsze elementy budowy rowerka treningowego pionowegoUkład hamowania
 
Bardzo ważnym elementem budowy każdego roweru jest układ hamowania, który odpowiedzialny jest za wytworzenie odpowiedniego oporu. Właściwa wartość oporu jest bardzo ważna ponieważ bezpośrednio wpływa na funkcjonalność sprzętu, który musi stawiać przez użytkownikiem właściwy poziom trudności do pokonania. Brak oporu lub niewystarczająca jego wartość spowoduje, że trening na rowerze nie będzie przynosił pożądanych rezultatów.
Istnieją cztery rodzaje układów hamowania:
  •  Układ hamowania mechaniczny; zasada działania jest bardzo prosta i polega na wytworzeniu siły tarcia pomiędzy hamulcem a kołem zamachowym, które napędzane jest przez ćwiczącego. Zwiększenie siły tarcia (mocniejszy docisk hamulca) powoduje wytworzenie większego oporu, który musi pokonać ćwiczący.
     
  • Układ hamowania magnetyczny; jest wyposażony w zespół magnesów, które są umiejscowione blisko krawędzi koła zamachowego, które jest metalowe. Zbliżanie i oddalanie magnesów od koła powoduje zmniejszenie lub zwiększenie oporu (regulacja manualna). System magnetyczny jest wydajny i legitymuje się dobrą trwałością, a przede wszystkim jest cichy.
    Układ magnetyczny jest powszechnie stosowany we wszystkich rodzajach rowerów treningowych, a niska cena tego rozwiązania powoduje, że rowery magnetyczne są bardzo popularne
     
  • Układ hamowania elektromagnetyczny; jest podobny do hamulca magnetycznego, ale jest dodatkowo wyposażony w układ elektroniczny z silnikiem, którego zadaniem jest zbliżanie i oddalanie magnesów od koła zamachowego. Pracą tego silnika steruję się za pośrednictwem konsoli komputera lub w sposób automatyczny wykorzystując działanie programów treningowych. Rozwiązanie to posiada wszystkie zalety układu magnetycznego, a dodatkowo charakteryzuje się większą precyzją działania i powtarzalnością oporu.

  • Układ hamowania indukcyjnego; ten został pozbawiony magnesów, które były przysuwane i oddalane tak, jak to ma miejsce w układach magnetycznych i elektromagnetycznych. W miejsce magnesów zamontowano dławik, który na stałe zamontowany został blisko krawędzi koła zamachowego. Zwiększenie lub zmniejszenie oporu polega na sterowaniu przepływem prądu w uzwojeniach dławika. Przepływ prądu przez dławik indukuje pole magnetyczne, które bezpośrednio oddziałuje na koło zamachowe powodując powstanie oporu. Zwiększenie prądu w uzwojeniu dławika skutkuje zwiększeniem odczuwalnego oporu i odwrotnie. Cały proces regulacji oporu odbywa się z poziomu konsoli komputera i jest identyczny jest w układzie elektromagnetycznym.
    System indukcyjny jest bardzo precyzyjny i powtarzalny, a jego awaryjność jest bliska zeru. Układy indukcyjne spotyka się coraz częściej w urządzeniach sportowych z przeznaczeniem do użytku profesjonalnego.

Najważniejsze elementy budowy rowerka treningowego poziomego

Koło zamachowe

Waga koła zamachowego jest bezpośrednio odpowiedzialna za płynność pracy całego układu hamowania oraz zakres obciążenia, którym dysponuje osoba ćwicząca. W przypadku tanich rowerów, gdzie waga koła zamachowego jest poniżej 4kg nie można będzie liczyć na skuteczny i komfortowy trening. Odczuwalna staje się nierównomierna praca takiego układu, a najbardziej przy ustawieniu maksymalnego obciążenia. Wybierając urządzenia z kołem o wadze 5kg i więcej cieszyć się będzie można rozsądną i komfortową pracą układu hamowania nawet przy dużych obciążeniach. Przez zakupe roweru z odpowiednim kołem zamachowym polecamy zapoznać się z przygotowanych podziałem;
  • koła poniżej 4kg; NIE POLECAMY
  • koła 4 do 5 kg; jest idealny dla seniorów, którzy będą wykonywać ćwiczenia rekreacyjnie i ćwiczenia ukierunkowane na wzmocnienie układu sercowo-naczyniowego,
  • koła 6 do 8 kg; jest uniwersalnym i najpopularniejszym przedziałem wagowym, który sugerowany jest dla osób początkujących i średnio-zaawansowanych. Rowery, z kołami zamachowymi w tym przedziale, są zazwyczaj konstrukcjami przygotowanym do regularnego treningu. Duża precyzja działania układu hamowania oraz powtażalność uzyskiwanych oporów są zaletami, które w połączeniu z przystępną ceną za te produkty powoduje, że cieszą się one największą popularnością.
  • koła 9 do 14 kg; zaleca się przy regularnym i intensywnym treningu. Za tego przedziału wagowego zadowoleni będą doświadczeni sportowcy, którzy znakomicie znają swoje możliwości, a od sprzętu oczekują perfekcyjnej współpracy.
  • koła 15 do 20 kg i więcej; jest zalecane do intensywnych, profesjonalnych treningów.

Ułatwione wejście (głębokie wejście)

Rozwiązanie konstrukcyjne, które spotkać można w rowerach pionowych oraz poziomych i ma za zadanie ułatwić wejście na urządzenie w sposób maksymalnie łatwy, z minimalnym uniesieniem nogi i przełożeniem jej nad dolną belką konstrukcyjną. Charakterystycznym, dla tego rozwiązania, jest wolna przestrzeń lub głębokie wcięcie pomiędzy kolumną kierownicy a obudową układu napędowego. Ułatwione wejście najcześciej jest wykorzystywane w treningu rehabilitacyjnym, preferowane jest również przez seniorów i osoby z trudnościami w poruszaniu się.

Regulacja siedziska - pionowa i pozioma

Regulacja pionowa i pozioma siedziska w rowerze treningowym jest rozwiązaniem konstrukcyjnym, które służy poprawie komfortu podczas ćwiczenia. Regulacja siedziska ma istotne znaczenia dla osób o dużych gabarytach ponieważ osoby te mają możliwość zajęcia wygodnej pozycji, która nie będzie krępowała ruchów.
Optymalne ułożenie stopy na pedale w pozycji najniższej: stopa powinna swobodnie opierać się pedale i być ustawiona poziomo.
Optymalna odległość kolan od kolumny kierownicy, gdy stopa jest w pozycji najwyższej: kolano nie powinno zawadzać o kolumnę kierownicy. Wolna przestrzeń między kolanem i kolumną powinna wynosić minimum 5cm.
Optymalizacji pozycji na rowerze treningowych dokonuje się zmieniając wysokość siedziska (regulacja pionowa) lub przesuwając siedzisko do przodu lub do tyłu (regulacja pozioma). Spotyka się również regulację pochylenia siodła, która jest uzupełnieniem możliwości regulacyjnych w rowerach treningowych.

Regulacja kierownicy

Najczęstszą regulacją kierownicy, jaka występuje w rowerach pionowych i poziomych, jest mozliwość zmiany kąta jej położenia. Rzadziej spotykaną regulacją, w rowerach pionowych (w rowerach poziomych nie występuje), jest regulacja pionowa. Inaczej przedstawia się sprawa regulacji kierownicy w rowerach spinningowych. W tego typu sprzęcie nie spotyka się możliwości regulacji kąta kierownicy, ale bardzo często występuje regulacja pozioma (przysuwanie i odsuwanie) oraz pionowa (góra, dół).
Rower treningowy spinningowy

Pedały - samopoziomujące, SPD

Wszystkie rodzaje rowerów wyposażone są w wygodne pedały z paskami, które mają funkcje poziomowania. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie ponieważ użytkownik ma zawsze prawidłowo ustawiony pedał bez względu na etap treningu. Rowery spinningowe o lepszych parametrach wyposażone są najczęściej w profesjonalne pedały z funkcją zapięcia SPD. Pedały SPD używane są przez profesjonalnych kolarzy i pozwalają utrzymać stopę na padale bez względu na dynamikę prowadzonego treningu.

Kółka transportowe

Zadaniem kółek transportowych jest ułatwienie użytkownikowi sprzętu jego przestawienie w nowe miejsce, bez udziału innych osób. Kółka najczęściej montowane są na przedniej belce przy podstawie. Rzdziej spotyka się kółka, które zamontowane są na tylnej belce.

Poziomowanie

Stabilność roweru jest ważnym elementem przy intensywnym użytkowaniu, ale także elementem podwyższającym komfort treningu. Funkcje te spełniają stopy poziomujące, które są montowane na belkach przy podstawie i to właśnie na nich spoczywa cały ciężar urządzenia.Prawidłowe wypoziomowanie roweru jest bardzo ważne i jest niezbędną czynnością okresowej kontroli urządzenia.
 

Konsola komputera

Konsola komputera jest nieodzownym wyposażeniem każdego roweru poziomego i pionowego, a w przypadku spinningowych nie jest już niezbędnym wyposażeniem i producenci dołączają konsole w zależności od zastosowania rowera spinningowego.
Konsola komputera montowana jest na przedniej kolumnie w pobliżu kierownicy. Coraz częściej spotyka się również rozwiązania konstrukcyjne, w których konsola komputera i kierownica tworzą jeden zespół. Różnorodność tych urządzeń pomiarowych jest tak duża, że niemalże nie spotyka się identycznych w różnych modelach urządzeń. Podstawowym zadaniem konsoli komputera jest informowanie osoby ćwiczącej o aktualnych parametrach treningu. Tańsze rowery treningowe wyposażone są w proste komputery, które wyświetlają kilka podstawowych parametrów, takich jak: czas, dystans, prędkość, prędkość RPM, kalorie, puls. Rowery o lepszych parametrach treningowych najczęściej posiadają też konsole komputerów o znacznie większej ilości funkcji i możliwości pomiarowych niż w podstawowych konstrukcjach. Konsola komputera, nie tylko steruje wartością obciążenia, ale również udostępnia użytkownikowi programy treningowe: motywacyjne, celowe, sterowane pulsem HRC, użytkownika, sprawdzające wydolność i postępy w treningu. Nowoczesne konsole komputerów mają ekrany dotykowe wysokiej rozdzielczości z możliwością podłączenia TV lub korzystania ze wszystkich udogodnień internetu.

System pomiaru pulsu

Funkcja pomiaru pulsu jest obecnie standardowym rozwiązaniem, które jest montowane we wszystkich modelach rowerów poziomych i pionowych. Rowery spinningowe często nie posiadają systemu pomiaru pulsu, ale jest również duża grupa tego typu rowerów, które wyposażone są lub opcjonalnie mogą być w system pomiaru pulsu. Możliwość monitorowania pulsu podczas treningu jest funkcją, która może być pomocna przy bezpiecznym pokonywaniu kolejnych rekordów, a także przy profilaktycznej kontroli organizmu. Stosuje się trzy najpopularniejsze sposoby pomiaru pulsu:
  • klips na ucho lub palec; jest to najstarsza metoda pomiaru pulsu polegająca na umieszczecniu czujnika pulsu na opuszku ucha lub palcu osoby ćwiczącej. Metoda ta jest dość uciążliwa ponieważ czujnik podłączony jest do konsoli komputera za pomocą przewodu, który przy dynamicznych ćwiczeniach jest niewygodny. Metoda pomiaru pulsu klipsem jest obarczona dość dużym błędem pomiaru, który głównie uzależniony jest od predyspozycji ćwiczącego do tego typu pomiarów.
  • sensory dotykowe; metoda pomiaru pulsu poprzez sensory dotykowe, które zamontowane są na rękojeściach kierownicy, jest najpopularniejszym obecnie rozwiązaniem. Pomiar pulsu rozpoczyna się w momencie "zamknięcia obwodu" przez ćwiczącego, tzn. położenia ubu dłoni na sensorach i zamknięciu dłoni. Trzymając dłonie nieruchomo sensory odczytują puls, a wynik wyświetlany jest na konsoli komputera. Pomiar pulsu poprzez sensory dotykowe może być obarczony dużym błędem ponieważ ściśle uzależniony jest od predyspozycji ćwiczącego do tego typu pomiarów. Przeszkodą w poprawnym pomiarze pulsu mogą być: uszkodzenie naskórka dłoni, gruba warstwa skóry na wewnętrznych częściach dłoni, zaburzenia potliwości organizmu, nieprawidłowe ukrwienie dłoni, itp.
  • pas telemetryczny do bezprzewodowego pomiaru; trzecia metoda pomiaru pulsu jest najdokładniejsza, a wyniki pomiarów są porówywalne z dokładnością aparatury EKG. Konsola komputera musi być wyposażona w układ, który pozwala na bezprzewodową komunikację z pasem telemetrycznym, i odczyt dokonanych pomiarów. Szybkość pomiaru pulsu tą metodą jest porównywalna z sensorami dotykowymi, ale z tą przewagą, że ćwiczący nie musi pilnować prawidłowego uchwytu dłońmi. Pas telemetryczny zakładany jest bezpośrednio na ciało, na wysokości klatki piersiowej. Prawidłowo ulokowany pas nie przeszkadza podczas treningu i jest komfortowy. Dodatkową zaletą jest zasięg w jakim pas może komunikować się z konsolą komputera i skuteczność tej komunikacji to kilka metrów. W takiej sytuacji, użytkownik może zakończyć ćwiczenie i zejść z urządzenia, a w dalszym ciągu bedzie prowadzony pomiar pulsu, którego wymik wyświetli konsola.

Wybór właściwego roweru treningowego nie jest łatwym zadaniem. Określ swoje, najważniejsze potrzeby i wybierz najlepsze rozwiązanie.

Intensywność użytkowania;

Należy określić częstotliwość korzystania z urządzenia i na tej podstawie dobrać produkt o odpowiedniej wytrzymałości. Podział intensywności:
  • rekreacyjny (1-5 godzin tygodniowo),
  • regularny (5-10 godzin tygodniowo),
  • intensywny (10-18 godzin tygodniowo),
  • półkomercyjny (18-24 godzin tygodniowo),
  • komercyjny (powyżej 24 godzin tygodniowo),

Poziom wytrenowania i cele treningowe;

Należy określić poziom wytrenowania i przygotowania organizmu do treningu. Przypisz się do jednej grupy:
  • początkujący,
  • zaawansowany,
  • pół-profesjonalny,
  • profesjonalny,
i określ swoje cele treningowe:
  • fitness,
  • utrata masy ciała,
  • rehabilitacja,
  • rozwój mięśni.

 Funkcje i możliwości;

Bardzo ważnym elementem, który znacząco wpływa na wybór urządzenia, są funkcje i możliwości pomiarowo-treningowe jakie oferuje dany model urządzenia. Programy treningowe, ilość mierzonych parametrów, możliwości komunikacji konsoli komputera z innymi urżadzeniami (pas telemetryczny, komputer, internet) znacząco wpływają na cenę właściwego urządzenia. Dodatkowymi akcesoriami, które podwyższają komfort treningu są;
  • wygodne siedzisko z możliwością regulacji,
  • ergonomiczna kierownica z możliwością regulacji,
  • wygoda i łatwość wejścia i zejścia z urządzenia,
  • uchwyty i podstawki,

 Wzrost i waga;

Należy wybrać produkt odpowiedni do wzrostu i przede wszystkim wagi osoby ćwiczącej. Pominięcie w wyborze tych parametrów może skutkować wyborem nieodpowiedniego sprzętu i zbyt słabego, który wymuszać będzie niechęć do treningu na rowerze stacjonarnym.
 Mamy nadzieję, że wszystkie wymienione wskazówki i sugestie okażą się dla Państwa pomocne.
Pozostajemy do Państwa dyspozycji pod numerami telefonów:

Biuro Obsługi Klienta

tel. 222-111-750
tel. 503-105-577
bok@klubfitness.pl

 

Autor: Paweł Markiewicz

 

Infolinia

tel. 222-111-750
tel. 503-105-577

Pomoc Techniczna

tel. 222-012-631
tel. 503-105-577
info@klubfitness.pl

Detal

Specjalista ds. Sprzedaży detalicznej

tel. 222-012-632
tel. 516-018-070
info@klubfitness.pl

Hurt

Specjalista ds. Sprzedaży hurtowej

tel. 222-111-752
tel. 503-105-511
info@finner.pl
więcej